dinsdag 2 augustus 2011

Op 3FM met The Hilton Halo (nogmaals: hoooojjj Natascha - Lisa!)


Vrijdag 29 juli (héél vroeg) maakte ik mijn live radio debuut op 3FM, in het programma TurbuLent, voor deze keer gepresenteerd door Sander van Hoogendoorn, met de Leidse band The Hilton Halo. Deze band heeft net een single uit, Lover (te koop via iTunes of luister op de website). De plaat is opgenomen in LA en geproduceerd door Greg Gordon (bekend van acts als Triggerfinger, Slayer, Oasis, System of a Down, Dandy Warhols, Helmet en Public Enemy).

Ik heb in het verleden wel een aantal tv-optredens gedaan (met de Pasadena Dream Band en de Canadese zangeres Lisa Dalbello), maar dat was allemaal playback. Live radio is toch leuker en spannender (en je hoeft niet langs de make-up). Wel een uitputtingsslag: voor pakweg 10 minuten radio (twee liedjes en interview van een minuut of twee) ben ik van half één tot half acht in touw geweest met vervoer, opzetten, afregelen, wachten (véél wachten), afbreken opruimen en vervoer terug; een complete werkdag (of liever, nacht) dus.

Wel vond ik de radiostudio als omgeving een beetje een anticlimax. Tv-studio's zijn groooot. De 3FM studio lijkt meer op een kantoor met een uit zijn krachten gegroeid electronicabudget. Wel complimenten voor de uitstekende geluidstechnicus (bedankt Michiel).

De uitzending is terug te luisteren via de archieven van 3FM TurbuLent of via de archieven (uitzending 29 juli 2011). Interview op 27:20, eerste nummer op 37:00, tweede nummer op 01:26:30.